Desatero pro správné hodnocení školky

Pro lepší orientaci uvádíme deset základních bodů, podle kterých by měla být školka hodnocena. Každý splněný bod odpovídá jedné hvězdičce v hodnocení školky.

HODNOCENÍ:

1. Pozitivní vztah učitelek k dětem.               

2. Komunikace s rodiči ( učitelka pravidelně předává informace o dětech rodičům – ústně, písemně,nástěnky, hodnocení, informuje o jeho slabých a silných stránkách).                              

3. Seznamení rodičů se školním a třídním vzdělávacím programem, který by měl být kvalitní, rozvíjet osobnost dítěte, znalosti a dovednosti.  

 4. Seznamení s programem každého dne.                                              

5.  Dítě je ve školce šťastné, těší se, odnáší si nové znalosti.                         

6.  Mnoho každodenních aktivit – dítě se naučilo mnoho her, básniček, odnáší si ze školky výrobky.                               

7. Pěkné, přátelské, čisté prostředí ve školce, otevřené rodičům.                                                 

8. Školka nabízí kroužky pro děti.                                       

9. Školka pořádá mnoho akcí pro děti ( navšťeva divadla a jiných kulturních akcí, pořádání karnevalu, výletů, zvaní zajímavých hostů, spolupráce se školou, ostatními školkami, návštěva zajímavých podniků atd.                 

10. Pěkně upravena zahrada vybavená průlezkami, houpačkami pro děti.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +5 (from 9 votes)

10 komentářů u Desatero pro správné hodnocení školky

  1. Eva Blažejová napsal:

    Vypustila bych bod 2 až 10, hlavně aby už učitelky proboha nehodnotily děti. Zařadila bych bod, jaký je počet mužů učitelů (vychovatelů) MŠ.
    Hlavní úkol učitelek je mít úctu a lásku k dětem, cítit se mezi dětmi dobře, smát se, být vtipné, vytvářet přátelskou, klidnou a veselou atmosféru, kde se dítě rozvíjí už samo do sebe.
    Děti mají mnohem víc co dát učitelkám než naopak.
    Bohužel moje zkušenost je taková, že takový vztah k dětem měly spíše kuchařky a uklízečky.

    • ivca napsal:

      Dobrý den. Plně s Vámi souhlasím. Sama -a nejen já, ale i další rodiče nejsme spokojeni s přístupem pedagogického personálu v MŠ Štěpánov u Olomouce. Nezájem učitelek o děti / spíše jen to, co nutně musí/, beze vztahu k dětem. Samy děti hodnotí , kdo co a jak by měl, ale že by se někdo z nich zamyslel nad tím, zda samy přistupují dobře k dětem nebo rodičům – neexistuje !
      Málo vybavení ve školce – podle mě zcela nedostačující ! Pani učitelky z této školky se evidentně zcela minuly povolání, do MŠ prostě NEPATŘÍ ! Jsme rádi, že už sem naše dítě chodit nebude.

  2. Monika napsal:

    zdravim nedoporučuji školku mateřidouška ve frýdku na slezké.ředitelka vyhrožuje žalobou k soudu bezduvodně a má nehorazné chování.

  3. Jana napsal:

    Dobrý den, jak můžu přidat školku do hodnocení, když v seznamu školek není?

  4. Jana napsal:

    Ve stanoveném desateru pro hodnocení úrovně mateřské školky mne zaráží bod 8 – MŠ nabízí zájmové kroužky. Jak to souvisí s úrovní předškolního vzdělávání v dané mateřské škole a jak s pohodou dětí v dané MŠ?

    • admin. napsal:

      Je to myšleno jako bonus, který školka nabízí, samozřejmě to není stěžejní, důležitější je práce s dětmi v průběhu celého dne, ale nabízení kroužků není špatné- méně dětí, větší prostor pro individuální práci, více času věnovat se konkrétní činnosti do hloubky.

      • Radka napsal:

        ,,Bonus kroužky¨. Pro koho bonus?? 1. Placený kroužek vedený pedagogem z MŠ – (taneční, hudební…) co nabízí v těchto kroužcích pedagog navíc – než by mělo obsahovat předškolní vzdělávání automaticky? Převážně se konají v otevírací době školy, kdy by se tak mělo konat zdarma v rámci PV. Další otazník – odbornost pedagoga v rámci nabízené lekce? (vzdělání – umělecké školy, mají na to živnost…?) 2. Zdarma vedený kroužek pro děti pedagogem z MŠ – pedagog mimo úvazek u dětí – plánuje, připravuje hodnotí… a ještě vede kroužek? Co dodat. 3. najímání agentur, které kroužky vedou – bez pedagogického dozoru, nemůže znát individualitu dětí pokud kroužek probíhá jednou týdně a převážně lektoři nejsou vystudovaní v oboru předškolní pedagogiky, což se může odrazit na výuce.
        Dříve se díky kroužkům vytvářela jakási ,,Image” školek, kdy bylo méně dětí a školy se předháněly, aby naplnily kapacitu. Nicméně bod číslo osm se potýká s častou diskuzí a dle mého názoru není vhodný k zařazení pro hodnocení školy.

    • Zdena napsal:

      Čím více akcí (divadla, výlety, exkurze…), tím více peněz a vězte, že to se rodičům v dnešní době moc nelíbí. :)

  5. Ivana Hudeczková napsal:

    Mateřská školka Pekařská, Opava – vřele doporučuji, školka malá rodinného typu, skvělé učitelky, ochotné, hodné, spolupracující. Dcera nikdy ve školce neplakala a vždy se do školky těší.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>